Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Jaha då var det dags igen!

Av Pillan - 30 januari 2012 08:42

Måndag. Say no more.


Har haft en underbar helg iaf!! Jag tog med mig barnen i lördags morse, åkte till arlanda för att hämta upp Modern. Lite handling efter det innan det var dags att fara hem för att ta emot resten av besökarna. Mormor, moster + hennes karl och barn kom fårn Åkersberga, första gången dom var och hälsade på sen vi flyttade till huset, kul! Sen kom Tobbe och senare på kvällen dök Victor, Sandra och Alvin upp.

Full rulle kallas det!

I söndags kom bröderna o co över och åt frukost med oss, sedan begav vi oss till Örbyhus så att mamma fick kolla hur V och S bor. Där passade vi på att goffa i oss semlor... muuuummmmms.

Hem, laga mat (ok, inte jag, det var mamma som fixade maten). Köttfärslimpa, hur jäkla gott är inte det egentligen. Gör det så sällan vilket är märkligt eftersom jag älskar att laga lättlagat! Mer sådant hädanefter.

Tyvärr tog helgen slut där, Tobbe skjutsade mamma till flyget igen och nu är vi tillbaka i vardagen som vanligt. Kvar är iofs lilla Grynet :-) Ack sicken sötnos hon är. Sov med oss i sängen hela natten, gjorde hon oxå. Trodde nästan hon skulle ligga i hallen ocvh gnälla efter mamma, men det höll i sig ett tag bara. Skönt! Nu är Tobbe hemma med henne så hon slipper vara själv tills vi kommer hem.


Som sagt, måndag idag. Undrar hur det går för hjärtat!? Han har fått för sig nu att han ska sluta snusa. Jag tycker det är ett jäkligt bra beslut (fastän jag tycker han är skitsnygg med en prilla i). Det är onödigt, dyrt och inte speciellt bra för hälsan. Jag vet ju själv hur man kan må när man ska sluta med nikotin.. och jag märkte att han reagerar i stort sett likadant.. Han ringde nån halvtimme efter att han åkte imorse... och han var... ARG. Med stora bokstäver. Hade nästan slagit sönder stereon, skulle minsann aldrig laga biljävlen, den skulle tamefan skrotas osv osv... ajaj, stackars hans kollegor :/

Bara för mig att hålla käften och inte reta upp han i onödan, och det är lilte lättare när man vet att humöret beror på abstinens. Annars har jag en förmåga att inte kunna vara tyst, är han grinig då kan du ge dig sjutton på att jag blir det automatiskt. Nu får jag skärpa till mig lite. Jag hoppas han klarar det iaf! Han blev peppad av alla som slutat. Dels har ju jag slutat röka i somras, mamma detsamma (hon var kedjerökare i stort sett och varit det länge) och nu har även brorsan lagt av med snuset. Klarar alla andra det är det givet att älsklingen oxå gör det!!


Och så avslutar jag detta inlägg. All pepp till dig hjärtat!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards