Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Fick godkänt även denna gång

Av Pillan - 31 januari 2012 11:30

Dagen började på ett av de äckligaste sätt... hade tid hos mvc för glukosbelastning. Ni som har gjort det vet vad jag pratar om, annars kommer en förklaring här:

Komma in till mvc vrålhungrig.. Har fastat sen kvällen innan.

Det första man får intaga är 4 dl glukos (aka socker). Det är nästan lite småslemmigt kan jag tycka, känns iaf så när man druckit upp, jag har som en hinna kvar i halsen. Jag sveper det på några sekunder, något annat alternativ finns inte i min värld. Dock finns det dom som tar nån klunk åt gången, jag hade helt seriöst spytt om jag kört den varianten. Sköterskan frågade mig idag om jag kommer ihåg hur det går till. Jo, tack! Svårt att glömma, detta var 6:e gången!!! Snuskigare för varje gång som går dessutom! Fick faktiskt frågan av henne då (hon ville fråga någon som gjort det några ggr) opm det skulle smaka bättre /bli lättare om hon hade i lite citron. Åh vad jag hoppades att hon skulle ha det i mitt glas, men icke :( Det skulle underlätta hur mycket som helst! Lite syrligt, då kanske den äckliga säta smaken försvinner en aning!

Vi får väl se om detta var sista gången... i min värld så var det det iaf. Kecke vill ju ha flera barn = fler glukosbelastningar. Undrar vem som har sista ordet :)


Fick godkänt på dom proverna, inga sockerbesvär här inte! Blodtrycket var utmärkt (135/75) och HB:t låg på 121 så inget att klaga på!

Bara 10 min kvar att jobba sen ska barnen hämtas! Sweet!

 
 
Ingen bild

den där svägerskan!

31 januari 2012 15:26

Blä! :/ måste alla gravida göra sånt? :S aldrig hört om de förr :/

Pillan

31 januari 2012 20:06

Nädå, bara om man ligger i riskzonen för diabetes och det gör jag både ärftligt och rent kroppsligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards