Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

@ home

Av Pillan - 13 februari 2012 09:00

Ja då var det måndag igen! I helgen var vi i Edsbyn för att hälsa på hjärtats familj. Trevligt som vanligt! Fick även träffa en hel skock Åkersbergabor :)

Vilket väder vi har haft då!! Igår gick jag ut med kidsen och kände för första gången i år hur solen faktiskt värmde! Man hörde hur snön smälte och droppade från taket. Tänk vad moder jord kan få en att må bra!

Melle åkte skidor igår, han har gått och blivit riktigt duktig nu. Han tar sig upp själv när han ramlar och tar sig framåt bra mycket bättre än vad jag gjorde vi 5 års ålder :) Naomi nöjde sig med att sitta på sparken som vi fick åka ner med längs vägen bara för att behöva gå i uppförsbacke tillbaka... skitunge ;)

Sen hände ju en till rolig sak, JAG fick träningsvärk... nu tänker ni att "so what, du är väl jävligt otränad".. svaret på det är ja, det är jag verkligen! Har aldrig varit så ur form som jag är nu... Men! Det var inte det värken berodde på. Nej, jag var ute och gick med grynet. Uppförsbacke först och tillbaka givetvis nedför. Vet i vad det kan orsaka på en preggo brud? Det kan jag tala om! Vader + sendrag = ont som satan!!! I båda vaderna samtidigt. Fick stanna i varje steg för att stretcha ut muskeln så jag iaf skulle komma ner till huset :) Sen kom "träningsvärken" på köpet lixom... hmpf :)


Idag är jag hemma vilket inte är konstigt med tanke på sjukskrivningen, men jag har även kidsen hemma idag. Naomi är så förkyld, eller iaf väldigt snorig och hostig när hon anstränger sig. Imorrn får det nog bli dagis dock.. dom är ändå lite för pigga att ha hemma flera dagar, eller så är det jag som är för trött..:P Vi får väl se hur det blir helt enkelt!


Nä, ska man göra nån nytta kanske!

Ha det gött!

 
 
Marie

Marie

14 februari 2012 17:48

Jättetrevligt att ni kom över en sväng...kul att träffa er som vanligt! :)

http://magnifikamarie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards