Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Det här med att följa bloggar!

Av Pillan - 29 februari 2012 11:56

Jag följer några bloggar, det är väl ca 5-6 st som jag läser dagligen. Det är kvinnor i min ålder, de har barn, jobb och hela det köret. Alltså människor som jag kan känna igen mig själv i! Visst är vi alla olika men om själva familjeförhållanden m.m ser någorlunda lika ut så känner man en viss "connection" om man kan säga så.

Kan komma på mig själv när jag sitter och läser att jag vet massor om just den personen, men dom har inte en aning om vem jag är (om dom inte hittat hit dvs). Jag skulle lätt känna igen några på stan, men säkerligen fundera ett tag: "men guuud vad jag känne rigen henne, jag måste ha pratat med henne flera gånger" tills man kommer på att jag bara läst just den personens blogg! Tänk vad saker och ting ändras! Man kan faktiskt hitta nya vänner via bloggar (vill jag tro).

Det är många som anordnar bloggträffar, något jag gärna skulle gå på. Samtidigt känns det konstigt, ska jag åka och träffa folk jag aldrig någonsin haft kontakt med? Måste vara nervöst :) men förmodligen riktigt jäkla sketaskoj! Tänk att träffas ett stort gäng kvinnor i sina bästa år, dricka lite gött och prata till både munnen och öronen blöder, det hade vart nå're!


Åh om några veckor får jag ju faktiskt ta ett glas vin eller en god kall öl, mummms!! Självklart under kontroll med tanke på amning, men det är nog så att det räcker att få smaka lite för att jag ska vara nöjd. Ett gott rö'tjut till en oxe, ameeen hallå ge mig tack!!

 
 
Marie

Marie

1 mars 2012 10:55

Ja visst är det intressant det där med bloggar...jag har fått ett par "ågren-attacker" i kön på mataffären o tänkt "jag känner inte igen en enda i kön men det kan ju vara någon i kön som har full koll på mig genom min blogg...ooohhh scary" hahaha Förresten i Avesta så följde jag en tjejs blogg o hon min o vi började kommentera varandras o till slut så träffades vi o började umgås..idag har vi mest sporadisk kontakt via fejjan men ändå :) lite kul sånt där...är väl som att nätdejta typ..höhö

http://magnifikamarie.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards