Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Tisdag, underbara tisdag!

Av Pillan - 6 mars 2012 14:27

Haft en riktigt bra dag so far! Vaknade pigg imorse, samtidigt som Naomi kommer smygandes och vill kravla upp mellan med och Kecke i sängen. Gosjäntan, hon är helt underbar på mornarna! Ligger och småpratar, killar mig på armarna och är supermysig helt enkelt! Vi gick upp, fixade kaffe sen kom Melle oxå. Det är inte vår vecka egentligen men pappan deras ligger magsjuk och varken jag eller K hade hjärta att låta barnen vara hemma med honom. Fy fan, man vet ju själv hur ynklig man blir som magsjuk... att då ha två barn att ta hand om, ge mat o allt vad det innebär... nej usch nej! Vi hämtade dom igår och sen skjutsade jag dom till dagis imorse.

Åkte direkt till Linda, satt och snacka lite skit och drack kaffe. Det kallar jag en riktigt bra morgon!! Min fina Linda, det är enda nackdelen med att att flytta så långt från stan, man "hinner" inte träffas lika ofta :(

Vi tog en sväng till Kristallen och åt lunch sen till en second hand, hittade inget idag (förutom hemma hos Linda, där hittade jag en bilbarnsstol, en som Kecke ska ha i sin bil till Naomi, nu är det bara en till Melle som saknas).


Kecke har fått en alldeles underbar nyhet idag, men jag vet inte om jag får skriva nåt om det ännu. Lika bra att vänta någon dag till.. kan iaf så säga så mkt som att det kommer bli en smidigare vardag för oss och mer tid tillsammans!


Nu sitter vi i soffan, jag skriver av mig lite och han kollar på film. Han är hemma idag med pga sin förkylning, imorrn tror jag nog att han är tillbaka på jobbet. Vad sjutton ska jag då hitta på här hemma?? Lite less på att vara själv, om bara lilla M ville komma ut så jag fick lite sällskap :)


En sak till. Jag är sjuuuukt sugen på götta!!!!! En vecka imorrn som jag varit utan det. Dagdrömmer om att få gå in på affärn och plocka en påse lösviktsgodis... ser framför mig hur fint och färggrant det är, mmmmmums! Men om man skulle ta ett äpple istället... :/ suck.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards