Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Rubrik saknas

Av Pillan - 7 mars 2012 14:55

Herregud, klockan är strax tre och jag har inte gjort många knop idag. Planen var att städa, diska, tvätta, fixa spjälsäng osv osv. Hmm.. jag har startat en maskin med disk och en maskin med tvätt, längre än så har jag inte kommit och nu är det ju dags att börja med middagen... som jag måste handla till. Hur tänkte jag egentligen? Tiden rinner iväg för mig!


Har haft lite småångest inför gullungarnas kalas senaste tiden. Vi ska vara hemma hos deras pappa, jag vet inte om jag har en liten spädis, om jag föder just då eller kanske har flera veckor kvar så då känns det smidigast att vara där. Problemet är att det är en lägenhet och det blir lätt klaustrofobiskt när det kommer mycket folk. Idag beslutade vi för att göra det enkelt för oss! Melle och Naomi har ett och samma kalas i år och just den dagen kalaset är bjuder vi enbart deras närmsta kompisar. Barnen vill ju leka med varandra. Ska vi bjuda all släkt och alla andra vänner så blir det waaaay to many!! Så nu blir det ett mindre kalas med barnens närmsta kompisar och bara deras föräldrar. Min släkt och våra vänner får komma hit nån dag och gratta barnen när dom är här och samma med deras faster m.fl Känns faktiskt skönt.


Melwin fyller 5, likaså många av hans kompisar på dagis och i år verkar allt detta med kalasande tagit en jäkla fart! Fan, det är kalas var och varannan jävla helg och det känns ibland som att folk överdriver allt så mycket. Vad vill barn ha? Tårta, godis, presenter och en massa lek! Man måste inte överträffa varandra hela tiden, är det föräldrarna eller barnen som får ut något av det? Inte fasiken tror jag att barnen bryr sig alltför mycket om det är en hemmagjord tårta (mycket godare dessutom) eller en köpes som ser helt perfekt ut. Vad tror ni?




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards