Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Out of order

Av Pillan - 8 mars 2012 15:58

Jag är trött, slut, färdig, done.. over and out känns det som i huvve't.

Sov som en kratta inatt, hade så jefla ont i magen. Typ en svidande smärta, lite som magsår. Det gick absolut inte att ligga på sidan, magen är ju ganska tung och det känns att det drar och sträcker där inne. Ni som varit preggo vet att man helst inte ligger på rygg när man är högggravid, icke skönt! Somnade efter 03 nån gång iaf och sen när på morronkvisten så hade det gått över. Ett tag var jag faktiskt lite nojjig att det var en viss förlossning som hade börjat :)

Var till mvc idag oxå, kolla lite blodtryck, socker, hb m.m Nu hade magen inte vuxit i samma takt som sist men jag ligger fortfarande på den övre kurvan. Blodsockret va bra så jag slipper fler glukosbelastningar. Men det där förbaskade trycket!! Låg lika som förra veckan, 145/91 :( Jag känner av det nästan varje dag i form av en speciell huvudvärk men det släpper fort. Förut när jag haft dessa problem sitter det i hela dagar och nätter, tack o lov inte så illa nu! Har iaf skött mig ganska bra med maten sista veckan. Inget godis, kakor, läsk m.m Ingen snabbmat heller (wow pillan!). Har försökt att promenera lite så att hjärtat får jobba lite iaf, men tyvärr blir det varken långa eller snabba prommisar. Får ta igen det sen!


Efter mvc blev det inhandling av presenter, mat och sen en snabbfika hos Nettanplättan. Trevligt var det!

Kom hem och fick ett mindre städryck, dammsugit och grejat lite. Nu är jag finito!

Ska ta och fixa lite käk till älsklingen som kommer hem snart, det blir latmansmiddag i form av baguette, skagenröra och grönsaker, såå gött! Kanske en kopp te till det.


Kram på er!

 
 
Marie

Marie

9 mars 2012 08:52

Åhh så spännande att det verkligen börjar närma sig bebbe nu.. :P har ju inte fått till nåt Uppsala-besök ännu men får ser fram emot det sen när bebben har kommit :D
Tack för erbjudandet om hjälp förresten..vi hojjtar till om det behövs nåt :)
Kram

http://magnifikamarie.blogspot.com

Pillan

9 mars 2012 11:06

Ja ni får se till att pallra er hit snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards