Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Mammor..

Av Pillan - 16 april 2012 14:14

Jäklar i min låda, nu var det ett tag sen jag skrev här. F'lååååt!


Nu är det tomt här hemma :( Har haft mamma på besök sen i onsdags och idag bestämde hon sig för att åka hem pga en förkylning som bara blev värre o värre (även vi andra har haft oturen att få den). Hade hoppats på att hon skulle stanna till onsdagen iaf, men inte mkt att göra!

Jag satt och funderade nu när hon åkt... tänk vad man kan ha olika känslor när "besök" åker hem. Oftast tycker jag det är ganska skönt när det blir tyst i huset, lugnet lägger sig och jag kan slappna av igen (och nu menar jag inte att jag inte gillar att ha besök, nejnej!). Även om jag inte behöver passa opp på folk så vill man vara en bra "värdinna" om man kan kalla det så. Jag brukar sätta mig i soffan och njuta av tystnaden. Men det är nåt annat när det handlar om min egen mamma. Då blir det inte tyst och skönt, mest bara tomt. Får så otroligt mkt hjälp av henne, både med matlagning, städning och barnvakt. När det gäller just barnvakt så är det inte alltid jag kan slappna av helt och hållet, men med henne så vet jag ju hur det är. Jag har ju själv blivit uppfostrad av henne och sett mina bröder växa upp. Det gör att jag kan släppa alla tankar på barnen när hon har dom, verkligen slappna av! Så tror jag att många känner, jag är nog inte ensam om det. Är det inte så att när man är liten/ung så tycker man att ens mamma är pinsam eller inte alls vet vad man pratar om!? Sen blir man lite äldre och då börjar man helt plötsligt tycka att mamman är den som vet saker. Det är till henne man ringer för att få råd. Lustigt hur det fungerar :)

Sen är det ju så att med sin lilla mor kan man vara sig själv fullt ut. Man kan vara grinig, vara tyst, pratig... jag känner inte att jag måste anstränga mig för att konstant hitta på saker eller så även om man självklart vill göra nåt... men grejen att kunna vara som man är, det betyder en himla massa! Nu får vi se när vi träffas nästa gång, jag ska försöka hitta billiga flygbiljetter till mig, K och Minya över en helg nu innan sommaren, sen får vi ta bilen på semestern och åka ner med hela taikonfamiljen :)


Nu kallar min lilla dotra på mig, kan väl aldrig vara så att hon är hungrig... :P


Tack mamma för att du kom och hälsade på och tack för all hjälp!!!

Puss o kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards