Våga för att vinna

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Att äntligen vara igång!

Av Pillan - 18 april 2012 10:09

Sen förra måndagen har jag ändrat maten och motionen, ÄNTLIGEN! Fan så skönt det är att kunna gå som vanligt och va bra det känns att äta riktigt. Det var ett tag sen :) Vill inte påstå att jag bantar, mest för att jag fullkomligt avskyr det ordet. Men jag äter bättre, byter ut potatis o pasta mot broccoli, sallader och annat som mättar men inte innehåller så mkt socker. Jag är egentligen emot lchf men nu försöker jag ta bort en stor del av sockret pga mitt eget sockermissbruk/beroende. Jag har den där lilla beroende-genen i mig, något jag så fint fick ärva från min fina lilla pappa... det gör att jag blir beroende väldigt lätt, av det jag nu skulle få för mig att börja med. Jag har svårt att bara feströka tex, flera dagar efter sitter nikotinet kvar som en liten röst i huvudet, skulle jag börja dricka mycket händer samma sak där (och det mina vänner, will never happen) och socker.... där är mitt problem! Nu har det gått 9 dagar då jag försökt dragit ner på det ordentligt och just nu känns det braaaaa i kroppen :D Jag ska ju på bröllop i maj och då vill jag känna mig fin:)


Lilla Minya växer så det knakar! Ska till bvc imorrn igen, sist vägde hon 4930, då var hon tre veckor. Oh just ja, idag blir hon 4 veckor!! Hjälp, tänk att det var 28 dagar sedan jag och älsklingen åkte in till förlossningen, 28 dagar sedan älsklingen fick vara med om det största i livet. Lycka mina vänner, lycka!


Nu är det kaffedags, pöss o kläm på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 9 maj 2012 15:50

Kommer i fortsättningen att blogga på Allt för föräldrar! Lite mer min målgrupp känner jag :) Jag hoppas att ni få stackare som är här och läser följer med mig!   http://blogg.alltforforaldrar.se/pilbur/   Glöm inte att göra den till en ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:17


Vår lilla tjej som börjar bli stor.   Idag blir hon 7 veckor!! Kolla in sötnosen!             ...

Av Pillan - 9 maj 2012 10:01

Fick tummen ur och la in lite kort i datorn, finally lixom :) Blir lite blandad kompott av diverse människor och barn (hmm är inte barn människor eller hur tänkte jag där?)       Jag och Naomi poserar <3         Jag och Melle....

Av Pillan - 8 maj 2012 10:42

Tänk att det alltid lyckas! Sjukdomar. När jag har planerat en heldag med Linda. Gick upp imorse, sminkade mig tom (herregud, ska man in till stan lär man ju anstränga sig lite  ). Var nästan klar och skulle ta och fixa kidzen. Då kommer Naomi med ...

Av Pillan - 7 maj 2012 11:38

... i sovrummet :/ Satt ju och kollade på mina slö-tittar-tv-program med M i famnen när värsta surret flög in i vardagsrummet! En humla som är gigantisk... okej, jag vet att dom inte är farliga. Men dom KAN stickas och med min tur....  (japp, dom har...

Ovido - Quiz & Flashcards